hai...masa untuk luahkan perasaan yang tak berapa nak puas hati !jom,korek ape yang berlaku :D

Saturday, August 21, 2010

bukak puasa :)

sekarang dah hari ke berapa ye kite puasa?? :D
tingat aku waktu tadika....herm...sape puasa kene bawak bekal .aku ni yang bajet puasa ni pon bawak la...
memang kene puji la dengan cikgu aini tyme tuh! bukan syaripah aini tauh!lepas tu aku pon bawak la bekal tuh bbalik.erm!! cikgu bagi bihun tau! balik2 opah terus tanya 'cikgu bagi bekal ape hari ni'? aku pon tak semena2 terus hulur kat opah bekas tuh.. opah dengan muka tersenyum..die bukak penutup bekal tu dan terus duduk dekat dapur..aku mula-mula buat tak tahu jew..pastu,aku ngintai ikut pintu...tengok-tengok opah aku tengah makan! ahah!alang-alang tyme tu tengah azan asar..
aku pon terus jerit..opah!! opah tak puasa ! opah tanpa muka bersalah ...cakap 'dah boleh berbuka la,dengar kan azan tuh'
aku dengan bendul pon cakap 'owh..a'ah la' then,aku terus pergi depan sambil melompat-lompat macam kangroo  kene samun :)
tapi sekarang.aku dah faham..kenapa opah berbuka tyme solat asar :D

No comments:

Post a Comment